vrijdag 26 december 2008

zalig kerstmis...

Nog eens even een kort berichtje om iedereen een zalig kerstmis te wensen.
Mijn kerstmis was alvast dik in orde.
Na eindelijk gedaan te hebben met werken en wat te kunnen ontspannen loop ik op een gegeven moment door Hyde park de dag voor kerstmis.
Ineens hoor ik iemand mijn naam roepen, ik kijk op en zie daar 2 kerels staan.
Mijn eerste gedacht was dat het 2 mannen van de hostel waren, maar toen ik wat beter keek herkende ik ze ineens: het waren Lander Waelput en Thomas Verlaet !
Naar het schijn was de uitdrukking op mijn gezicht de moeite, zo verward dat ik was.
Even ter verduidelijking voor diegenen die hen niet kennen: Lander en Thomas zijn 2 kerels uit Oostakker die ik al vele jaren ken van het jeugdhuis en andere contacten.
Blijkbaar waren zij net toegekomen in Sydney om voor 5 weken rond te trekken in Australie.
Ik heb hen dan direct uitgenodigd op een kerstdiner in mijn hostel dat ik ging doen met 3 nederlanders.
`s avonds dus met ons zessen hebben we dan uitgebreid gegeten (ovenhapjes gevolgd door belgische frietjes en stoverij) en nog wat gedronken met uitzicht op de opera house en harbour bridge.
Op Kerstdag was er dan een soort festivalletje met electronische muziek op Bondi Beach: Lekkere muziek, mooi weer en mooi volk, wat moet een mens nog meer hebben op kertsdag?
Ik heb daar dan ook zwaar mijn beentjes uitgeslaan en ben nu zo stijf als een plank.


Het is toch wel raar hoor om kerstmis te vieren in de zon, maar smaken kan ik het wel.

Geen opmerkingen: