maandag 9 februari 2009

Perth en omstreken

Het is alweer eventjes geleden dat ik hier nog iets heb neergeschreven en dus bij deze.
Wat heb ik ondertussen alweer allemaal uitgespookt?
Wel we hebben niet stilgezeten, zoveel staat zeker.
Na het vorige berichtje hebben we dus ons vliegtuig genomen naar Perth wat een kleine 3 uur vliegen was.
Daar aangekomen merkten we al snel dat het een heel ander klimaat was dan in Adelaide: Terwijl het in Adelaide een droge hitte van 42 graden was, was het in Perth zo een 35 graden maar erg vochtig: zweten voor dood dus.
In Perth hebben we de eerste paar dagen niet echt veel gedaan.
Ik ben een beetje beginnen zoeken voor werk en we zijn bijna elke dag naar het strand geweest, ook eens een bezoekje aan Fremantle.
Op dinsdag hebben we een uitstap gemaakt Naar Rottnest Island: een Eilandje dat bijna volledig natuurreservaat is en voor de kust van Perth ligt.
Na onze ferry te missen en een uurtje te moeten wachten sprongen we dan eindelijk op de ferry en een beetje later konden we onze fietsen en snorkels ophalen op Rottnest Island.
Awel 't was schuune.
Op het gehele eiland zijn er geen privewagens toegestaan en je komt dus enkel fietsers en soms een bus tegen.
Het eiland is volledig omringd door hagelwitte stranden en azuurblauw water in kleine baaitjes waar vreemd genoeg bijna geen kat te zien is.
Op 2 van die strandjes hebben we onze snorkeluitrusting aangedaan en eens een "snorkelke gezet", Het water was echt superzuiver maar we hebben wel niet te veel vissen gezien.
De volgende dag hebben we nog maar eens een autotje gehuurd voor een 2daagse roadtrip naar het zuiden. Bedoeling was om tot aan de zuidkust te rijden om dan bij het terugkeren de Gigantische bomen te gaan bekijken in the valley of the giants.
De Zuidkust was prachtig mooi met alweer azuurblauw water en rotsachtige kusten waar de erosie rare dingen mee had gedaan.
De volgende dag dus teruggereden en gestopt bij the valley of the giants.
Daar hebben we de treetopwalk gedaan op een constructie die zo een 40 meter hoog in de boomtoppen hangt: het waren inderdaad grote bomen, veel meer kan je daar nu eigenlijk niet echt over zeggen he.
En dan jah, de volgende dag was het schluss mit dien choclamousse: Onzen Meyer hield het voor bekeken en vloog terug naar de koude jullie welgekend onder de naam Belgie.
Nu zit ik hier weer alleen in Perth.
Ik ben hier vollop bezig werk aan het zoeken maar blijkbaar ben ik hier niet de enige: elke morgen staan er hier rijen backpackers aan de deuren van de jobagencys te wachten en blijkbaar is er niet al te veel werk.
Dat zou nu niet zo een ramp zijn als er zo geen snodaards waren geweest die mijn kredietkaart hebben geplunderd maar nu op dit moment ben ik hier zwaar zonder geld aan het vallen.
Ik heb dus de keuze: Hier blijven in Perth en verder zoeken tot ik een job vind met het risico dat ik volledig zonder geld kom te zitten, of op een farm gaan werken voor kost en inwoon en hopen dat er later dan wel terug werk is als ik daarmee gedaan heb.
het zal dus het laatste worden straks ga ik enkele telefoontjes plegen en hopelijk kan ik binnen enkele dagen dan ergens terecht waar ik geen geld op moet doen.
Nu maar hopen dat ik vanuit die farm naar werk kan zoeken of dat de boer en boerin mij kunenn helpen met iets te vinden.
Je ziet, mijn reis is niet enkel in het zonneke zitten en wat werken, er zit ook spanning en onzekerheid in: wie heeft er hier films nodig ?
maar goed ik ga het hierbij laten het is tijd om nog es van mijn zelfgemaakte spaghetti te eten en es te beginnen rondbellen naar boerderijen.
Tot de volgende en ik ga jullie zeker op de hoogte proberen houden over de ontwikkelingen alhier

Geen opmerkingen: