maandag 20 april 2009

Van Broome naar Darwin

uit de titel kan je dus al opmaken dat ik niet in Broome ben gebleven.
Mijn 2 duitserkes hadden besloten om verder te rijden naar Darwin, en ikke dus mee !
De eerste 3 dagen hebben we eigenlijk vooral gereden: zo een 6 uur per dag door de woeste natuur die The Kimberley is.
Dan in Katherine hebben we een paar wandelingen gemaakt In Katherine gorge en Edith Falls, beiden waren prachtig trouwens, en toen zijn we doorgereden naar Kakadu National Park.
Nu ondertussen waren we wel al even in de tropen aangekomen en dat konden we maar al te goed voelen. Het werd echt gigantisch heet en vochtig zelfs het koudste moment in de nacht gaat niet onder de 25 graden.
Het is hier dan ook constant zweten geblazen, zowel overdag als `s nachts.
Kakadu is het grootste natuurreservaat van Australie en is ongeveer de grootte van Duitsland en Oostenrijk tesamen: da`s al es de moeite he.
We waren van plan om daar minstens 2 nachten te overnachten maar de muggen en de hitte beslisten daar anders over.
Onze eerste nacht in kakadu was een nachtmerrie: het was snikheet , het zweet stromde van ons af en er waren dan nog eens honderden muggen zonder te overdrijven.
Zelfs antimug producten hielpen niet.
Het enige wat we konden doen was ons opsluiten in onze tent waar het nog warmer was.
Die nacht hebben we niet al te veel geslapen: we hoorden konstant het gezoem van de honderden muggen die rond onze tent vlogen en als er een lichaamsdeel de tentdoek raakte werd de huid direct herschapen in een maanlandschap en dat alles bovenop een hele nacht gigantisch zweten!
De volgende morgen hebben we samen besloten dat we nog zo een nacht niet meer zagen zitten.
We snakten naar een hostelkamer met airconditioning zonder muggen en dus reden we in de namiddag na de belangrijkste plakken van het park te bezoeken naar Darwin toe.
Hier in Darwin heb ik eigenlijk niet al te veel meer uitgestoken.
Het is te warm en vochtig om veel te doen en eerlijk gezegd ben ik het reizen een beetje moe.
Ik spendeer mijn dagen hier dus vooral met lezen aan het zwembad.
Dinsdagnacht om 1 uur vertrek ik terug naar Sydney waar ik nog 8 dagen zal zitten.
en dan vlieg ik terug naar Europa toe!
Eerst nog 4 daagjes Londen doen en dan maandag de 4de zal ik mijn eerste bickyburger van het jaar verorberen.
Het gaat smaken...

Unknown zei

Ter info: Door de mexicaanse (varkens)griep zijn alle bicky burgers verboden in belgenland voor onbepaalde termijn :-p